niedziela, 29 stycznia 2017

Przeczytam 52 książki w 2016 roku, cz. 4

Październik - Listopad - Grudzień 



"Uwikłani. Na zawsze" - Laurelin Paige : DOBRA
Ostatnia już część  "Uwikłanych". Zakończenia można było się domyśleć, żyli długo i szczęśliwie. Tak samo jak w Grey'u. Standardowo wątki rodzinne były przeplatane wątkami "łóżkowymi" z czym w tej książce przynajmniej się one nie nudziły.
edit: Doczytałam, to nie jest ostatnia część, są jeszcze dwie oczyma Hudsona (i jego brata?), chyba nie muszę tego komentować.

"Apartament. Tu spełniają się marzenia" - Danielle Steel :DOBRA
Cztery przyjaciółki - każda inna, ich wzloty i upadki, nowe związki i rozstania na tle Nowego Jorku bo jak mogło by być inaczej. Przyjemna, lekka, polecam.

"W dżungli zdrowia" - Beata Pawlikowska :PRZECIĘTNA
Książkę czytało się szybko ale połowa z niej to obrazki bądź strony na których znajdowało się jedno zdanie. Dobrze, że kupiłam ją półdarmo.
Idea zdrowego jedzenia jest mi blisko, to samo idea wielkich koncernów i wpływu masowej produkcji jedzenia na nasze zdrowie. Ale jak czytam, że każdego stać na kupowanie zdrowego jedzenia to aż nóż w kieszeni mi się otwiera. Nie, nie stać. Zdrowe jedzenie jest drogie. Oczywiście, niezdrowe jest tanie i można kupić go dużo a taka jest teraz moda = dużo i tanio. Ale ceny "zdrowego" mięsa prosto od gospodarza nie z farmy produkującej zwierzęta jest o wiele wiele wyższa. Zresztą jest to temat na inny post, dużo pisania. Sama idea książki dobra, ale treści ale złe albo no nie wiem... źle sformułowane?

"Pamiętnik Mary Berg. Relacja o dorastaniu w warszawskim getcie" - Mary Berg : BARDZO DOBRA*
Pamiętałam, że czytałam sam pamiętnik jakoś w liceum. Byłam w szoku, jak i teraz jestem czytając takie relacje. Jak ludzie dawali sobie radę w takich okolicznościach życia. Książka bardzo dobra polecam każdemu!
Wydanie jakie znajduje się na zdjęciu to wydanie nowe. Oprócz samego pamiętnika dostajemy również informacje o bohaterach oraz ich życiu przed i po wojnie. Mary często pisała skrótami/ oraz zmieniała imienia swoich przyjaciół co też zostaje szczegółowo opisane.



"Busem przez Świat. Australia za 8 dolarów" - Karol Lewandowski :BARDZO DOBRA
Na tą książkę czekałam długo ! Ekipa Busem przez Świat to moja inspiracja ! A na dodatek pochodzą z moich bliskich okolic.
Opis pierwszej wyprawy do Australii z dużą dawką zdjęć i zaskakujących sytuacji które pisało samo życie.

"Maluchem przez Afrykę" - Arkady Paweł Fiedler : PRZECIĘTNA
A ta książka niestety jest dużym rozczarowaniem. Oczywiście nie mówię, że wyprawa była nudna. Ja wręcz podziwiam bohaterów, że wybrali się w tak dzikie tereny naszym swojskim Maluchem. I, że nie zniechęcił ich brak sponsorów a i znajomi kazali  im się po głowach popukać. Zdjęcia też wydają się ciekawe ale sam opis jest taki jakiś.. nudny? Bardzo ale to bardzo ta książka mi się dłużyła. Ale sądzę, że dużym wpływ ma na to fakt, iż nie interesuje się czarnym kontynentem. Nie marzę o wyprawę na Safari, o poznawaniu tamtejszych ludów ba nawet jakoś zobaczenie nawet Egiptu mnie nie fascynuje.. Naturalanie jest to moja opinia, mam nadzieje, że miłośnicy Afryki znajdą w tej książce coś dla siebie.

"Do utraty tchu" - Cherrie Lynn : BARDZO DOBRA
Romans, pikanteria, ba dużo pikanterii, jednym słowem TAK! Ale oczywiście dla tych "niegrzecznych" dziewczynek :)

"Zostać w Daringham Hall" - Kathryn Taylor : DOBRA
Ostatnia część trylogii opowiadającej o Benie, który przyleciał  z USA do UK poznać ojca który zostawił jego matkę gdy ta była jeszcze w ciąży. Los potoczył się tak, iż Ben aktualnie walczy o utrzymaniu i dalszym istnieniu jego rodzinnej posiadłości. Nie obyło się bez spisków, śmiesznych sytuacji i miłości rzecz jasna.

"Zmuszona do małżeństwa" - Leila : PRZECIĘTNA
Historia młodej dziewczyny marzącej o ślubie z miłości i wspaniałym życiu. Niestety  jej marzenia weryfikuje krąg kulturowy z jakiego pochodzi gdzie kobieta jest traktowana jako "osobista rzecz mężczyzny". Całe zdarzenie ma miejsce we Francji co jeszcze bardziej mnie irytuje.
Sama historia jest wstrząsająca i warto ją przeczytać aby mieć świadomość jakie rzeczy wyprawia się jeszcze w cywilizowanych krajach. Aczkolwiek, że ja sama podchodzę sceptycznie do tego kręgu kulturowo - religijnego (jak i każdych innych gdzie człowiek nie może sam decydować o sowim losie) dlatego oceniam ją tak słabą. Dlaczego ? Bo dopóty  Ci ludzie (kobiety) nie wezmą sprawy w swoje ręce -  tak będzie się działo a jedna czy dwie książki nic tego nie zmienią.

11 komentarzy:

  1. Chyba coś zjadłaś ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przez przypadek opublikowałam post zanim skończyłam go pisać a nie wiedziałam jak ten proces cofnąć więc było co było. Teraz jest wszystko ok :)

      Usuń
  2. hmm. zastanawiam się nad tym, co napisałaś o "Maluchem przez Afrykę". chciałam po nią sięgnąć, ale w sumie teraz nie jestem pewna :D ja miałam raz z książką Cejrowskiego. niby wszystko spoko, super wyprawa, niezwykłe przygody, ale jakoś podejrzanie wiało nudą :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a nie nie nie Pan Cejrowski ma super książki ! Zwłaszcza tą z amerykańskich ziem !

      Usuń
    2. Zgadzam się, Cejrowski pisze szałowo :)

      Usuń
  3. Ja maluchem dotarłam za koło polarne a także do Francji na winobranie próbując ominąć autostrady nawet w górach....to było bardzo dawno temu i byłoby o czym pisać ;)) Sama wielokrotnie rozczarowałam się książkami podróżniczymi. Może brakuje im dystansu lub są zbyt dosłowne, pisane bez poczucia humorui bez tej iskry, brak której sprawia, że wieją nudą? ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oooooo to gratuluję ! Ja jeszcze nigdy nie miałam okazji jechać maluchem :(

      Usuń
  4. Uwielbiam ekipę z "Busem przez świat :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam kilka książek Pawlikowskiej, i przyznam, że niektóre są genialne, a inne niestety przeciętne. Tej nie czytałam, ale chyba się pokuszę ze względu na tematykę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Większość książek nie znam, kojarzę tylko Uwikłani, ksiązka nad którą się zastanawiałam, bo ciągle widzę dobre opinie o niej. :)

    OdpowiedzUsuń