środa, 12 lipca 2017

Hoher Kranzberg

Wędrówka na Hoher Kranzberg jest obowiązkowa dla wszystkich którzy odwiedzają Mittenwald. Sama góra nie jest dość wysoka bo jej wysokość wynosi tylko 1391 m.n.p.m.

Na szczyt prowadzi klika dróg, jedna z nich prowadzi prosto z miasta na sam szczyt gdzie do połowy można wybrać wjazd wyciągiem krzesełkowym (albo zjazd który na karcie gościa jak już wiemy jest darmowy). My wybraliśmy opcję "połówkę" dnia pierwszego gdyż popołudniu chcieliśmy porobić coś ambitniejszego niż tylko spacer po mieście. Do połowy wjechaliśmy wciągiem na którym mój lęk wysokości nieźle dawał mi się we znaki. Na sam szczyt już nie wchodziliśmy po prostu zeszliśmy spacerkiem w dół.

Karwendel ujęcie tysiąc.

Po prawo widać Lautersee, bardzo oblegane przez turystów gdyż dojście do niego z Mittenwald zajmuje tylko chwilę.

Dnia kolejnego odbyliśmy wędrówkę szlakiem okrężnym z zaliczeniem szczytu. Widoki były niesamowite  a i pogoda dopisała. Tłoczno zrobiło się na samym szczycie ale to kwestia tego, że zebrali się tam ludzie ze wszystkich szlaków. W okolicach jezior też było tłoczno ale spokojnie więc nie mogę narzekać.

Że niby dużo już było zdjęć z Karwendel w tle ?

Dla mnie raj.

Widok ze szczytu, Karwendel w całej okazałości oraz Mittenwald.

Austriacki szczyt Wettersteinspitzen pod chmurami.

W późniejszym etapie szlak prowadził przez las gdzie przez godzinę wędrówki spotkaliśmy aż trzy inne osoby.

Ferchensee

Lautersee

Przeszkody na drodze. Gdy już się zachwyciłam i schowałam aparat do plecaka owe stworzenia zorganizowały sobie "gry dla dorosłych". Że im tak nie wstyd :)